3 spilvariationer af Jagt Juvelen

3 spilvariationer af Jagt Juvelen

  1. Jagt Juvelen handler grundlæggende om at fange det andet holds Juvel, opnås dette, vinder holdet. Inden dette sker vil der være en masse dueller, hvor der vindes og tabes kort, indtil Juvelen findes. Der deles to ligeværdige hold. De to hold har hver deres base, i hver ende af spilarealet. Her befinder de to Mastere sig. Det er udfra de baser, at spillet tage sin begyndelse. Masternes opgave er at lægge en taktik, og udfra denne, dele kort ud til sine medspillere, som derefter løber rundt og duellerer med modstanderholdet, indtil Juvelen er fundet og fanget. Om Juvelen skal være i åbent spil fra start af, eller må sættes ud som sidste kort, skal aftales inden spillets begyndelse.
  2. Der spilles indtil et forudbestemt antal point er opnået. Kortenes point er illustreret i højre hjørne af kortene. Hvert holds kort har i alt 2600 point, så man kunne fx. spille indtil 1100 point, eller hvad man synes er passende.
  3. Kan også spilles som stillesidende aktivitet. Kort deles i antal bunker udfra antal deltagere. Hver deltager vender ét kort samtidigt, det kort med højest point vinder runden. Ånden kan evt. stadig slå Elveren, selv om pointene viser noget andet. Runderne fortsætter indtil der er en spiller som har alle kortene og derved har vundet.